Amintiri din clasele primare

Nu prea imi place sa rascolesc trecutul, mai ales ca amintirile mele din perioada aia, sunt cam nasoale. Insa daca vreau sa trec peste, e bine sa povestesti despre asta. Clasa 1, am facut-o la o scoala unde chiar m-am simtit, bine si apreciata. Insa din clasa a doua, mama m-a mutat la o scoala mai buna. Si doamne, cat am avut de suferit. Insa niciodata, nu i-am reprosat mamei, ca a facut asta pentru mine. Dimpotriva, datorita ei, stiu azi engleza. Am ajuns intr-o clasa unde se invata engleza, intensiv. Si unde toti colegii mei erau de bani gata. S-a vazut asta si s-a simtit. Din pacate, atunci a fost momentul, in care eu m-am inchis in mine, si am suferit ani de zile. Am ajuns sa urasc sa merg la scoala, fiindca ajunsesem sa fiu ironizata pentru felul in care ma imbracam, sau pentru ce imi duceam de mancare. A fost un  cosmar. Colegii mei de clasa erau copii de bani gata. Parintii lor erau ba avocati, ba judecatori, ba profesori, ba medici. Si culmea toti parintii astia, erau prieteni cu invataroarea, iar mai tarziu cu diriginta. Si asta s-a vazut. Ei, acei copii de bani gata, nu erau apostrofati,  niciodata daca veneau cu lectia nepregatita. Noi insa, astia mai saraci, mereu primeam note mici. Ca vorba ceea, pe ai nostri parinti nu ii cunoastea nimeni, si chiar daca ii cunoasteau, nu erau decat niste amarati de muncitori. Cand am vrut sa dau la un liceu de engleza, diriginta, mi-a taiat-o scurt, si mi-a zis ca oricum nu voi intra. M-am simtit dezamagita. Sau alta data, un coleg fitos, s-a asezat in banca mea, si cand si-a dat seama ca era locul meu, a sters banca, si s-a sters si el. .De parca aveam raie. Intr-o alta data, o colega mi-a propus sa ma duca la shopping, cica sa imi cumpere haine. Eu, copila fiind, am venit acasa vesela, si i-am spus mamei. Nu am sa uit niciodata, chipul mamei cand i-am spus. S-a abtinut din greu sa nu planga. Cand a sunat, mamica respectivei colege, a refuzat-o frumos. Din toata treaba asta am invatat ca nu e bine sa judeci. Si ca fiicele mele, vor merge la cea mai buna scoala, si niciodata nu am sa las pe nimeni, sa vada daca avem bani sau nu. Nu vreau sa treaca si ele, prin ce am trecut eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu