Nu lasa pe nimeni sa-ti zica…

Am auzit de mii de ori vorbe ca asta. “Nu lasa pe nimeni sa-ti spuna ca nu poti face un anumit lucru.” De ce sa nu las? Mi se pare unul dintre cele mai stupide sfaturi care pot fi date cuiva, sincera sa fiu. Sa nu lasi pe cineva sa spuna sau sa faca ceva. Eu inteleg ideea metaforica din spatele vorbelor, insa chiar si asa mi se pare un indemn lipsit de sens. Fiecare persoana are dreptul sa creada si sa spuna orice isi doreste.

Totul depinde de modul in care noi ne lasam sau nu afectati de ceea ce vine din partea altora. Eu stiu suta la suta sigur ca daca un om este determinat sa faca ceva sau stie ca face ceva si are incredere in propriile forte, cu siguranta ca acel om nu va da nici doi bani pe ce-i zic altii fie ca e de bine sau de rau. Si consider ca asta inseamna si sa fii puternic. Bun, pe langa asta, e important, in cazul in care nu stim deja, sa invatam sa ne folosim de ceea ce ne spun cei din jur legat de noi sau de ceea ce facem. Anumite lucruri si sfaturi sau sugestii, chiar daca sunt dureroase, ar trebui sa ne puna pe ganduri. De fapt, tocmai lucrurile care ne dor mai mult sunt cele mai constructive carora ar trebui sa le acordam mai multa atentie.

Daca cineva ne spune ca suntem urati si ne simtim jigniti, inseamna ca inauntrul nostru chiar ne simtim urati si complexati de aspectul nostru fizic. Asa functionam. Prin urmare, un sfat mult mai bun in acest sens ar fi sa ai incredere in tine, sa asculti ce spun altii insa tu sa stii adevarul, sa stii deja ca oricum esti capabil de a face ce iti propui atata timp cat te dedici acestui lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu