Niciodata sa nu spui niciodata

Am o chestie cu zicalele populare in ultima vreme, dar se pare ca se adeveresc intotdeauna si nu stiu cum fac ca ma intorc mereu la ele. De pilda, celebra si poate demonetizata “niciodata sa nu spui niciodata”… Am testat pe pielea mea in ultimii ani ce inseamna sa te apuci sa vorbesti fara sa gandesti de doua ori inainte si mai ales ca inseamna sa ii judeci pe ceilalti. 

Majoritatea femeilor avem tendinta sa ne credem mamele perfecte, odata ce am reusit sa aducem pana pe la varsta de patru ani, cate un copil. Zicem noi ca arata bine, vorbeste bine, e destept, a incheiat cu bine primul an de gradinita, e sanatos, e frumos... In concluzie, am facut treaba buna cu el. De pilda eu: l-am alaptat pe fii-miu ca la carte circa doi ani, a crescut foarte bine, l-am diversificat la sase luni, nu a mancat in viata lui lapte praf, nu s-a imbolnavit niciodata grav, nu si-a spart niciodata capul, nu a avut decat vreo doua enterocolite in patru ani… Ceea ce e bine pentru un baiat… Una peste alta, sunt o mama buna daca am reusit sa fac toate astea pentru copilul meu. Si inteleg sa dau si altora sfaturi si uneori recunosc ca ma ia valul si fac comparatii considerandu-ma mult superioara altor mame. Daca eu am alaptat doi ani, nu inteleg cum sa spuna o mama ca nu mai are lapte pentru copilul sau (si brusc “Never say never” – fetita mea are patru luni si mananca lapte praf, pentru ca mami nu a mai avut lapte!), daca eu nu am folosit niciodata batista sugarului la baietelul meu pentru ca dr Stanciu mi-a spus ca nu fac decat sa ii stimulez secretiile din nasuc cu aspiratorul, mi se parea aiurea ca prietenele mele sa isi aspire copilul in fiecare seara, chiar de la nastere (desigur, “never say never” – fetita mea a avut extrem de multe secretii si pe ea a trebuit sa o aspir si eu, chiar de la nastere). Si exemple mai sunt, multe. 

De aceea, am decis sa fiu mai atenta atunci cand ma avant sa judec o mama legat de o decizie legata de copilul sau. Si nu de alta, dar fiecare copil e diferit  si nu seamana nicio experienta cu alta, iar sfaturile nu se aplica universal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu