In orice arta, indiferent ca vorbim despre muzica sau literatura, au existat dintotdeauna persoane care i-au inspirat pe muzicieni sau poeti ori prozatori si i-au ajutat sa gaseasca formula perfecta pentru a crea cele mai inspirate opere de arta.
De cele mai multe ori, femeia a fost cea care a constituit o muza care a fascinat si a inspirat geniul creator spre a desavarsi o opera perfecta, spre a-i reda o valoare inestimabila. Si in moda au existat femei cu o personalitate unica ce au impresionat marii creatori de moda care, drept rasplata, le-au inchinat colectii fascinante.
Fiecare dintre ele a devenit in timp un fashion icon, adica un om cu o personalitate intr-atat de puternica, cu incredere in sine si multa imaginatie incat toate elementele unei colectii se pot identifica cu rostirea numelui acestuia.
Desi nu e un termen foarte des intalnit, cu totii am auzit despre astfel de fashion iconuri. Tresarim cand auzim de Coco Chanel si ale sale creatii vestimentare geniale, ne-o amintim cu nostalgie pe Brigitte Bardot sau Marylin Monroe, Sophia Loren.
In materie de moda, aceste personalitati sunt adevarate modele pe care multi s-au grabit sa le asocieze cu o anumita modalitate de a ne imbraca si de a ne accesoriza tinutele. Insa un fashion icon nu se reduce doar la un nume cu rezonanta. Inseamna mai mult de atat.
Fashion iconul nu este cel care urmeaza niste trenduri, tendinte, este chiar cel care le creeaza, care le impune prin insasi puterea unor tinute atent alese si a unor materiale inedite, combinatii inedite. E mereu peste moda, nu se subordoneaza ei, are capacitatea sa priveasca dincolo de aparente, dincolo de normal, de banal, criticii de moda o lauda, desi de multe ori amatorii pot considera tinutele-i putin cam deplasate.
A fi in tendinte, in trend nu inseamna neaparat sa fii robul acestora, un fashion icon purtand doar ce-l reprezinta si-l avantajeaza intr-o situatie data. Indiferent unde apare, el reuseste sa iasa in evidenta, stilul sau este personal, impecabil, luxul nefiind un element definitoriu. Si nu in ultimul rand, o astfel de persoana stie sa aleaga hainele si isi da seama, sustine ca imbracamintea e o „extensie a personalitatii, nu o eticheta”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu