Aparitia telefoanelor mobile smart si a tabletelor de diferite dimensiuni, si amploarea deosebita pe care a luat-o utilizarea acestora a impus o gandire si o strategie diferita in gandirea web designului pentru site-uri de diferite tipuri. Daca in trecut cei mai multi utilizatori de internet accesau site-uri prin intermediul PC-urilor, fie ele sisteme desktop sau laptopuri, astazi conexiunea Wi Fi sau existenta in pachetele firmelor de telefonie mobile a datelor mobile a dus la inmultirea numarului de utilizatori care acceseaza internetul de pe telefon sau de pe tableta. A
Acest fapt a dus la o necesitate imperioasa ca site-urile sa fie accesate intr-un mod cat mai clar si mai usor de citit de catre utilizatori. Asa s-a ajuns, undeva in urma cu trei ani, la aparitia termenului de responsive web design. Astazi majoritatea firmelor care ofera servicii web design ar trebui sa va ofere si web design responsive (sau mai pe romaneste, adaptabil la device-ul cu care se lucreaza). Cu alte cuvinte in loc de a avea o singura varianta de site, veti avea o varianta care se pliaza foarte bine si pentru PC si pentru device-uri mobile. Nu numai ca este enervant dar este si complet lipsit de respect fata de utilizatori intr-o era in care chiar se poate sa faci asta – sa refuzi sa furnizezi o varianta de site pretabila la device-uri mobile. Este greu de crezut ca cineva va adora atat de mult un site incat sa stea sa mute continuu ecranul si sa mareasca si micsoreze imaginea pentru a citi un continut care ii putea fi redat foarte simplu si intr-o varianta optima pentru ecranul sau.
Poate ca daca ne gandim la preturi web design, costurile pentru o varianta responsive vor fi ceva mai mari decat cele pentru web design obisnuit, insa cu siguranta exista o oferta web design convenabila, care sa promita si profesionalism si adaptare la vremurile pe care le traim, la un pret convingator.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu