Din Italia in San Marino - calatorie cu iz istoric

Acum un an, am fost impreuna cu familia in Italia, la Ravenna. Nimic spectaculos pana aici. Toata lumea cred ca stie sau macar a vazut in poze cum arata Italia. Fara indoiala este una din tarile Europei care, dupa parerea mea, merita vizitata macar o data in viata. In fine, calatorie cu familia, ai mei niste excursionisti convinsi, am stat la niste rude si ne-am imprietenit cu un coleg de munca de-al gazdei. Desi se spune ca italienii sunt foarte reci si de cele mai multe ori zgarciti, tipul asta a facut exceptie de la regula. Fusese umblat in lume, a vizitat America si o mare parte din Europa si probabil a devenit mai amabil in timpul calatoriilor.

Intr-una din zile, a venit foarte hotarat la noi si a spus ca, daca am ajuns pana in Italia, trebuie neaparat sa vizitam Venetia ori San Marino. Ar fi pacat sa fim atat de aproape de ele si sa nu trecem macar in vizita. Zis si facut! Ne-am facut bagajele si hai la drum. Am ales pana la urma sa vizitam San Marino intrucat, dupa spusele lui, in Venetia trebuie sa ramai si peste noapte ca sa vezi ce are de oferit.

Cand am ajuns la destinatie, nu mi-a venit sa cred cata istorie zacea in 60 de kilometri patrati. San Marino este un stat foarte mic care se intinde de fapt pe un munte. Strazile inguste, in lateralul carora se inghesuie o serie de magazine, restaurante si monumente istorice (muzee, biserici etc) ne-au fascinat de-a dreptul. Am urcat vreo jumatate de zi pe strazile alea vechi, timp in care am facut cumparaturi (tin sa precizez ca majoritatea produselor sunt mai ieftine decat in Italia pentru ca sunt “duty free”), am mancat din faimoasa pizza si din paste si am facut poze, cred ca mai mult ca oricare alt turist in viata. Cand am ajuns in varful muntelui, la ce-mi parea mie ca seamana cu un castel, am aflat ca era de fapt un turn de aparare, insa unul foarte bine pus la punct. Avea  ziduri de jumatate de metru iar usile, odata ce le-ai inchis, nu mai ai cum sa iesi de acolo. Totul a fost foarte bine gandit si foarte bine facut.

Este incredibil cata istorie se regaseste acolo, cat de bine au fost intretinute toate monumentele astea istorice si cat turism fac in urma acestui lucru. Italia, in general, este o tara cu multa poveste, iar San Marino este cireasa de pe tort. Nu numai ca are istorie, dar are si bun gust, rafinament, oameni de calitate si stiu foarte bine cu ce se mananca turismul. A fost una din calatoriile vietii mele, un loc la care m-as intoarce oricand si nu m-as plictisi sa il admir.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu