Moduri in care cultura ne afecteaza iluziile

Vanzarea bolilor psihice. Profiturile companiilor farmaceutice sunt unul dintre motivel pentru care americanii vor sa-si exporte iluziile si definitiile, tratamentele bolilor psihice. Unul dintre cele mai bune exemple s-a intamplat in Japonia, la inceputul secolului XXI, cand companiile farmaceutice au convins publicul ca sufera de depresie, adica raceala sufletului, kokoro no kaze. Pentru a se vindeca, companiile farmaceutice le-au vandut medicamente dintre cele mai scumpe. Pana atunci, comunitatea medicala japoneza a avut de-a face doar cu tulburari depresive majore.

Cu o rata a sinuciderilor dubla decat cea din America, Japonia avea probleme cu sistemul nervos. Spitalizarea medie pentru bolile psihice era de 390 de zile, mult mai mult decat in SUA, unde spitalizare nu tinea mai mult de 10 zile. Depresia moderata nu exista in Japonia in Mod oficial. Dar dupa ce companiile farmaceutice au dat drumul la campania media, in doar patru ani, vizitele la doctor pentru tratarea depresiei au crescut substantial. S-a intamplat ca multe boli care nu aveau legatura cu depresia, dar aveau simptome asemanatoare, sa fie diagnosticate gresit drept depresie si sa fie tratate cu cele mai scumpe medicamente.

Insomnia si oboseala erau tratate cu antidepresive pentru doi ani, ceea ce era o nebunie, insa in continuare antidepresivele s-au vandut ca painea calda in Japonia intre 1998 si 2003, campaniile de marketing fiind si mai incisive ca inainte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu