Casatoria traditionala intre soti de acelasi sex

Unii cred ca o casatorie intre doua persoane de acelasi sex este o inventie moderna. Nu e asa. In anii 1960-1970, niste activisti ai miscarii gay li s-a permis sa se casatoreasca, iar in anii 1990 deja miscarea celor care sustineau drepturile gay milita pentru acestia. In lumea antica, sanctionarea casatoriei intre parteneri de acelasi sex era rara, insa in literatura babiloniana, in cea greceasca si egipteana regasim urme ale unor casatorii intre soti de acelasi sex.

Mai multe dovezi ale casatoriei intre parteneri de acelasi sex regasim in Roma Antica. Imparatul Nero s-a casatorit cu un eunuc printr-o ceremonie fastuoasa. Poetii Martial si Juvental au descris casatorii homosexuale, insa le-au considerat decadente. Casatoriile de acest fel erau comune asa ca s-au interzis in al treilea secol, dupa conversia Imperiului Roman la crestinatate. In bisericile greco-ortodoxe si catolice se practicau casatorii intre frati, iar istoricii nu prea cred ca aceste casatorii se bazau pe dragoste. Cu toate astea existau ritualuri, vocabular, implicatii similare care trimit la mariajul heterosexual. In multe parti din Europa nu se acceptau astfel de practici, Imparatul Bizantului le-a condamnat in secolul XIV, insa au reaparut in unele parti din Grecia si Balcani in secolul XVI. In culturile americane primitive, conceptul celui de-al treilea sex se accepta in cazul casatoriilor intre parteneri de acelasi sex.

Cel mai bun exemplu e We’wha, care s-a casatorit cu un barbat in timp ce era reprezentant Zuni in SUA. Primul studiu despre casatoriile intre parteneri de acelasi sex a fost documentat la tribul Mohawk, unde acestea erau o institutie acceptata social. Ele erau recunoscute doar daca un partener isi lua un rol de sex opus in societate, ori era femeie, ori era barbat si actiona ca atare. Divortul nu era acceptat. In unele culturi africane acceptau si ele casatoriile bizare, care erau de obicei intre generatii. Alte culturi africane permiteau sotii femeie, femei care luau in casatorie femei si isi asumau rolul legal de tata sau sot. Si in China se acceptau ceremoniile care incuviintau casatoria dintre femei, aparand cupluri de lesbiene.

In America, in secolul XIX a aparut o institutie similara, casatoriile Boston, care se refera la doua femei care traiau impreuna, independente de barbati. Era vorba de suport mutual si independenta pana la urma. Pentru altii era doar o modalitate de a gasi o cale de existenta intr-o uniune homosexuala acceptata reciproc. Istoria casatoriilor intre parteneri de acelasi sex e indelungata si complicata si se intinde pe mai multe continente si in mai multe culturi, in ciuda prejudecatilor iudeocrestine lansate pe parcursul secolelor. Concluzionand aceasta incursiune in lumea celor mai bizare tipuri de relatii si casatorii putem sa vedem clar ca, de-a lungul secolelor, oamenii au incercat sa devieze cat s-a putut de la reguli si sa fie cat se poate de liberi in alegeri.

Cu cat relatia era mai deschisa, cu atat partenerii se simteau mai bine iar grupul, familia aveau de castigat. Si cand existau anumite cutume oamenii si-au pus mintea la contributie si au inventat tipuri de casatorie de care nu a mai auzit nimeni pana atunci, dar care au functionat bine si au adus numai beneficii ambilor parteneri. Daca in sanul casatoriei exista intelegere si dragoste nimic nu ii poate opri pe oameni sa-si stabileasca propriile tipuri de comuniuni si sa se gospodareasca in interiorul lor.

Un comentariu:

  1. VORAȚI EFICIENT URGENT PENTRU A AJUTA LA READUCEREA FOSTA IUBITĂ ȘI LA SALVAREA CĂSĂTORIEI
    Salutare tuturor, numele meu Elaine Owen sunt atât de copleșită de bucurie, datorită Dr.saguru, soțul meu m-a părăsit pentru o altă femeie cu câțiva ani în urmă și am fost foarte devastată pentru că nu i-am greșit niciodată, am rămas cu cei doi copii ai mei și un job care plătește puțin. Aproape că am renunțat până când am văzut o mărturie online despre Dr.saguru despre cum a ajutat o mulțime de oameni, așa că l-am contactat surprinzător la 24 de ore după ce am făcut ceea ce mi-a cerut doctorul să fac, soțul meu s-a întors a doua zi după vrajă. eu să-l iert și am promis să nu plec niciodată. Soțul meu s-a întors de 6 luni și nu am avut niciodată probleme, mă bucur că nu m-am îndoit de dr. saguru acum sunt sigur că poate rezolva orice probleme cu o ușurare rapidă, îl puteți contacta și pentru ajutor acum. număr whatsapp +12098373537 sau e-mail: saguruu087@gmail.com

    RăspundețiȘtergere